torsdag 11 november 2010

När livet är som bäst!

När livet är som bäst inser man att allt slit har lönat sig. Det syns i resultaten. Efter lite mer än en månad så har allt jag jobbat och kämpat för, visat resultat. Och det blir bättre och bättre för varje gång.
Mina hästintresserade vänner vet att jag har kämpat med att lära Herman att galoppera. Idag visade det sig att allt slit verkligen har lönat sig. Jag kunde sitta ner i en samlad men framåt galopp och bara njuta av att inte behöva ta i tyglarna för att han inte skulle springa iväg. Sitta och gunga med i sadeln i all denna snö är underbart. Älskar livet idag!
 Även de gånger det har gått dåligt så har det visat sig blivit någonting bra. Motgång har blivit framgång. Det är så jag känner nu. Alla gånger det har gått bra så får man en sådan där kick av att leva. Jag älskar när jag är duktig och hatar när jag inte kan. Är lite av en ”tävlingsmänniska”. Eller man skulle nog kunna kalla det målmedvetenhet.  Kan jag inte en viss sak så gör jag allt som krävs för att kunna det. Inte ens smärta kan hindra mig.
Jag erkänner att jag många gånger funderat på att sluta med ridning, eller i alla fall trappa ner en bit. Satsa mer på skolan. Men när allt hårt jobb visar resultat så vet jag att det är ridning jag vill hålla på med. För all framtid. Skulle inte kunna tänka mig ett liv utan häst. Jag har oerhörd tur som har lätt för mig i skolan och jag lär mig saker på nolltid. Detta gör att jag kan satsa min fritid på min häst som älskar mer än allt annat på jorden. När andra sitter hemma och pluggar matte, sitter jag på hästruggen och tränar öppna och sluta, galoppombyten och förvänd galopp.
Jag vill avsluta detta med att säga att jag älskar min mamma och pappa som ställer upp för mig med hästar och skola. Utan dem skulle jag aldrig klara av både skola och häst. Vill även säga att jag älskar mina vänner. Men jag vill också säga att jag älskar livet. Jag hade inte kunnat få ett bättre!


1 kommentar:

  1. ... och jag älskar dig av hela mitt hjärta min underbara dotter =)

    SvaraRadera