söndag 7 november 2010

(Går)Dagens ridpass.

Red ju Ackers med Emma och Eros igår. Herman skötte sig jätte bra och var huuur fin som helst i alla gångarter. Emma höll på att flyga av Eros när de skulle hoppa över ett rör som låg på marken. Jag dör fortfarande av skratt när jag tänker på det. HERREGUD säger jag bara, om jag hade fått det på film så skulle jag utan tvekan lagt upp det här. Men minnen sparar man ju inte i form av film eller bild, minnen sparar man i hjärnan. Men sen blev det inte så kul.. När vi hade fikat så slet Herman tyglarna ur handen på mig och trampade sen igenom tyglarna och fick lite panik oc börja trava iväg. men när jag stått och lockat och visslat och ropat på honom ett litet tag så stannar han och börjar beta. Spännet som man sätter fast bettet i gick sönder så bettet hängde utanför munnen och är nu mera oridbart med, det värsta var att det var mitt allra nyaste träns..... Mamma fick komma med ett nytt träns till mig och sen gick det bra och han var skit duktig på vägen hem också. Tur att det gick så bra som det gjorde och ingen blev skadan nån gång unde ritten. Nu i efterhand kan man ju skratta sig gott åt allt som hände.
Idag red mamma runt sommar hagarna och imorron vet jag inte vad som händer. Tror arr han får vila. På tisdag kör jag nog ett pass på volten, mamma tar onsdag och jag tror jag rider ut en sväng på torsdag. Ska få in en hoppträning nästa vecka så den här veckan ska jag nog köra mycket avslappnande och lösgörande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar