fredag 19 november 2010

(Går)Dagens ridpass

Red barbaka i ridhuset igår. Jobbade honom i skritt och tränade skolor. Det gick jätte bra och jag borde rida barbaka oftare. Tränade skänkelvikningar, flyttning av bakdelen i både höger och vänster varv. När vi har finslipat lite på det så kommer öppna och sluta sitta som en smäck! Skönt att han är väldigt lättlärd. Trots sin ålder. Känns verkligen som att han kommer kunna bli stadig i både vänster och höger galopp. Det ska jag träna barbaka! Mycket lättare enligt mig. Dessutom får hans rygg vila lite. Känner även att han faktiskt galopperar mer samlat barbaka. Konstigt. Men nu var det ett tag sen jag red ut eftersom att jag inte har några broddar(kommer i slutet av november) och för att skolan har tagit så mycket plats den här veckan, men om det är bra väder imorron så rider jag ut en sväng. Myyyyyys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar