torsdag 11 november 2010

Dagens ridpass

Blev en riktig kortis idag, ca 10-15 min Red på hackamore.
Tänkte först rida på volten men där var det för hårt, då tänkte jag rida ut med det var för halt och jag hade inga reflxer på mig. Så jag red till en äng som är ca 400m från stallet. Red på den ängen ett varv och galoppen var klockren! I både höger och vänster. Han gjorde ett par galoppombyten faktiskt. Skit duktig idag med andra ord!  Nu måste man rida i ridhuset och på den där ängen ganska mycket i och med att han inte har några broddar. Och hovis kommer i slutet av månaden så då är det onödigt att sätta på broddar nu för att han sen ska komma tillbaka och verka. Kommer nog bli ganska mycket på den där ängen nu. Imorron tror jag att det blir ridhuset och på lördag ska jag kolla om mamma kanske kan ta lite kort på mig och Herman på den där ängen. Annars får jag fråga Emma om hon har lust? :) Så kan vi ju ta Eros också samma dag. ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar