torsdag 6 januari 2011

Dag 1 - presentera mig och min häst.

Jag är Miranda och är född 1995, jag är alltså 15 och fyller 16 i år. Jag går fortfarande i högstadiet men till hösten ska jag börja gymnasiet. Där ska jag gå sam/ekonomi med inriktning ridning, vilket betyder att jag får rida på skoltid några dagar i veckan och även få en teoretisk utbildning. Jag gillar hästar(såklart), vara med kompisar och festa fast jag inte får (A). Hela mitt liv kretsar kring hästar och jag skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan dom, aldrig. Jag har många kompisar men ibland måste jag sätta dom i andra hand pga av hästarna och det suuuuger verkligen men jag måste ju, hästarna kommer alltid först för mig. Jag är ingen direkt tävlingsryttare men några clearround och pay and jump kan jag va med på ;D Jag älskar min familj, även fast jag kanske inte alltid visar det. Min bror är världens bästa<3 fast han kan också gå en på nerverna...


Från Tunisien 2010.

Jag har en häst, han  heter Trianas Star L men alla säger Herman. Har haft honom i 4 år nu och jag ångrar inte en sekund att vi köpte honom. När vi köpte honom så var han min andra häst och det var tänkt att jag och mamma skulle ha varsin, jag skulle ha min älskade ponny Celeste och mamma skulle ha Herman. Men sen avlivade vi Celeste 2009 och då fick vi bara Herman kvar.
Herman ääääääälskar att hoppa och springa jätte fort. Han hatar att arbeta men blir knäpp av att vila för mycket. På sommaren 2010 lånade vi ut honom på foder och tog själva en foderhäst, ett fullblod. Han var heeeelt underbar, fast första hoppträningen skulle han GÅ över ett hinder på 30cm och slänger upp sitt huvud i mitt ansikte och jag får en väldigt lätt hjärnskakning. Men blir hoppningen bra och vi är uppe och hoppar på 1m, han var kung på att hoppa och hans teknink var grym! Men uteritterna blir aldrig bra och han tittar bara och ryggar för minsta lilla! På en uteritt kastar han av mig och jag bryter svanskotan. Sen går det bara utför, dressyren skiter sig, hoppningen sket sig och uteritterna sket sig så vi lämna tillbaka honom. Herman kom hem och aa nu är vi här. Herman är 16 år och riktigt fräsch för sin ålder. Vet inte vad jag mer ska skriva om honom.


Jojje


Herman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar