söndag 12 december 2010

Veckovila.

Har faktiskt inte så mycket att blogga om, Herman har haft lite vinter/veckovila nu när mamma har varit borta och han har bara blivit bortskämd med pussar och myyys. När jag får lov om 1 ½ vecka så kommer han få lite hårdare och mer regelbunden träning.
Herman behöver faktiskt sånna här vilopauser för att hämta sig både psykiskt och fysiskt. Annars håller han inte i längden. Han börjar(är?) ju bli ganska gammal trots allt. Och målet är ju att han ska hålla så länge som möjligt.
Dock har jag en jätte tråkig nyhet, ej hästrelaterat, att berätta. Min katt som jag fick när jag fyllde 3år ska avlivas i morgon. VÄRLDENS goaste och gladaste katt har en tumör som bara kommer tillbaka när vi operarar bort den. Så nu tycker vi inte att han ska få lida något mer utan få somna in. Otur i oturen är att tumören sitter precis mellan näsa och öga så det är svårt för honom att se och svårt för oss att hålla rent när han bara kliar upp det hela tiden. Plus att en annan katt i området muckar gräl med mina två katter så med jämna mellanrum kommer de hem blodiga och ibland skadade. Vilket förvärrar tumören.

En liten blond flicka som va skit glad för att hon fått världens sötaste katt!-98

Här hade tumören PRECIS börjat komma, vi trode först att det va ett sår.-2008

2009

2010.

han är verkligen världens underbaraste katt! han kommer när man ropar på honom och han beter sig lite som en hund. Han slickas i ansiktet när man gosar och äääääääälskar när man kelar med honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar