måndag 13 december 2010

Betyg

Nu ska jag städa lite(mycke?) sen ska jag vila/sova och sen ska jag gå en sväng med hundarna.
Måste faktiskt berätta om mitt SO/SV arbete som jag fick tillbaka idag. Vi skulle göra en resa genom två länder i Asien, vilka som helst. Sen skulle man berätta(skriva) om varje land efter vissa speciella rubriker, tex läge, klimat, religion mm. Någonstans på den resan skulle man komma i kontakt med en oupptäckt civilisation/religion Och den cevilisationen skulle man också beskriva utifrån vissa rubriker, tex tro och gudsbild, högtider, viktiga personer mm. Sen skulle man göra två ganska svåra jämnförelser mellan de två länderna man valt och mellan sin religion och en som redan finns. Jag har jobbat väldigt mycke med den här uppgiften och har verkligen jobbat från dag ett. Man skulle få tre olika betyg på uppgiften, ett i svenska, ett i geografi och ett i religion. Idag fick jag som sagt tillbaka mitt arbete och gissa vad??
MVG i svenska delen,
MVG i geografi delen och
MVG i religion delen.
Gissa om jag är stolt och glad över mig själv?!!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar