söndag 11 juli 2010

forts. Malta 2010

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja, jag skrev igår att första veckan var skit tråkig men dom sista två var helt underbara.

De första två veckorna gick man upp kl 7 för att bussen kom kl 8 och hämtade för att köra till skolan. Sen hade man 50min lektion där vi gjorde lite blandade saker, 10min rast, 50min lektion, 10min rast och sen 50min lektion. Efter skolan så åkte vi direkt till stranden eller till någon stad för att shoppa. Bussarna kom och hämtade oss vid 4 och då åkte vi hem till värdfamiljen. Där duschade vi, åt middag och gjorde oss i ordning för kvällen. Kl 20.00 hämtade bussen oss igen för att köra oss till nån kvälls-aktivitet. Det var lite olika, disco, stadsvandringar, stranden, midsommarfirande, bio mm. Man kom hem vid 12 och somnade inte förrens 1 på natten.

Maten på Malta är inte den bästa. Den är väldigt onyttig, smakar ingenting, inga fibrer och bara vitt bröd. man gick aldrig mätt eftersom att maten inte innehöll några fibrer och man levde på vita mackor hela tiden.

Sista veckan så gick vi upp kl 10 och bussen hämtade oss kl 11. Allt likadant igen bara det att allt blir framflyttat några timmar. Allt utom kvällsaktiviteterna. Om det är något ni undrar över något så är det bara att fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar