torsdag 3 juni 2010

Dagens ridpass.

Jäklar vad man fick slita benen av sig på Jojje idag! Puh! vad jobbigt det va, Erika var och tog några bilder på oss men jag är tveksam om det blev några bra... Jag tänker inte rida på Jojje förrens vi har skaffat nya stigbyglar! Dom han har på sin sadel nu är helt värdelösa! Jaja, sånt löser sig alltid.
Vi började ridturen med lite skritt och trav i båda varven på volten. Sen var det dax att galoppera också. VÄLDIGT TRÖGFATTAD men det behövs bara lite träning tror jag. Jag tror att han är fel riden ända från början, han lyssnar inte på skänklarna, seg i munnen men väldigt lätt eller hur man ska förklara det och så är han fel ställd i volterna, han vill vara ställd utåt istället för inåt. Men han var riktigt fin emellan åt! Med lite träning och muskler så kommer han att bli kanon fin! Han var faktiskt en väldigt fin grund form.

Nu ska jag ladda in bilderna från Erika, äntligen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar