lördag 17 april 2010

Lyckat!

Hehe long time no see? :P


Jag har faktiskt inte varit i stallet så mycket nu när skolan har börjat igen. Men jag var där i tisdags och red lite i skogen och sen på volten, gick inte så bra. Han var stark och lyssnade dåligt. Men i torsdags så var han super duktig när mamma höll lektion för mig. I början så var jag väldigt sur, men det var för att mamma inte lyssnade på vad jag sa! Men sen så gick det jätte bra när vi hittat takten och då brjade jag kräva lite av honom. Men nästa gång ska jag testa rida med sporrar, jag tycker att han har börjat bli skänkeldöv och jag vill kolla om det blir bättre eller sämre med sporrar. Var där igår också, gick jätte bra. Hade lite travträning, gjorde skänkelvikningar och testade lite i trav. Och vet ni vad?! Han kan göra det! Herman, han som är den mest klumpiga och klantigaste häst jag vet han kan göra skänkelviknningar i trav! Ska dit imorron och kanske ställa upp 2-3 hinder på en volt, jag vill nämligen träna min blick,sits,balans och träna hans kordinationsförmåga samtidigt som vi lär oss något nytt!





Puss på min älskling!<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar