fredag 29 oktober 2010

Mitt lov.

Idag: Hoppträning på fm och gäster på em.
Imorgon: Gillmyra hela dagen, ska fota, smörja och försöka sälja det som vi fick från ridskolan.
Söndag: Långritt med Emma och Eros. Ca 1mil.
Måndag: Vet ej.
Tisdag: Vet ej
Onsdag: Firar 4 år med Herman, då blir det tårta och mys. Min lillebror fyller 12 år.
Torsdag: Förmodligen långritt med Ema och Eros igen. Ca 2,5 mil + fika med varm oboy och macka!
Fredag: Vet ej
Lördag: Vet ej
Söndag: Vet ej

Så ser mitt lov ut än så länge, + träffa kompisar och umgås med familj. Ska försöka få in ett till hoppträning och ett riktigt dressyrpass nån dag också.

2 kommentarer:

  1. ska försöka förtydliga lite :)

    jag tycker att om man har en stark och het häst så bör man ta hjälp av sin tränare och ta tag i dressyren ordentligt, utan skarpt bett, utan kanske få den mer känslig för ens hjälper istället. Om ens häst blir väldigt pigg på ex tävling/uteritt tycker jag det är ok att kanske betsla upp den lite, men man kan ju ha som mål att tillslut slippa det :)

    SvaraRadera
  2. Jag köper abslout det du säger med att man kan ta betalt om man har en välutbildad häst!

    Och om varken ryttaren kan lära hästen något eller tvärtom känns det meningslöst att ens para ihop dem två?!

    Tycker du det är rätt att jag som har 14års erfarenhet av hästar & ridning, har föl-, unghäst- och hingstvana, jobbat både i tävlingsstall, försäljningsstall & på stuteri, har in- & tillridningsvana ska betala för att rida en outbildad 4-åring som faktiskt JAG kan hjälpa till att utbilda?

    De flesta som mailar mig har sånna hästar.. Men visst, skulle någon med en häst som har gått MSV dressyr & 1.40 hoppning höra av sig & vilja ha en slant skulle jag inte säga nej, för då kan JAG lära mig ;P Men så är det oftast inte i mitt fall..

    Och om någon mailar MIG så vill ju faktiskt den att JAG ska rida DERAS häst ;P Skillnad är det om jag svarar på någon annans annons som jag finner intressant!

    SvaraRadera