tisdag 12 oktober 2010

Dagens ridpass.

Red för första gången på Herman sen 2 Juni.
Det var en underbar känsla att få sitta på MIN häst, min EGNA häst. Ingen annan kan bestämma över honom. Hur han ska ridas, hur mycket mat han ska äta, bara jag (och mamma), jag menar, det är MIN häst. Många fattar inte vad det är för känsla men det finns ingen bättre känsla än att veta att ingen annan kan komma och säga till om hur du ska sköta din häst. Ingen. Få veta att du kan göra PRECIS vad du vill med honom.
Det gick iaf väldigt bra att rida. Red på volten han var väldigt stel och i otakt men det fixar vi snabbt till. Måste tänka på att rida mer med sisten och inte med handen och då han som en klocka, även om han är stel som en pinne! han funkar bara på det sättet. Och det är skönt att veta vilka knappar jag ska trycka på!
Imorron blir det kanske uteritt eller volten + uteritt. Får se hur mörkt det är. Han måste börja svettas ordentligt snart för att han måste gå ner i vikt, det är 1,5dm kvar tills att sadelgjorden komer upp till SADELN!
Blev väldigt röigt inlägg men det får bli bra, det är så här jag känner just nu, imorron är det en annan känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar