fredag 22 oktober 2010

(Går)Dagens ridpass.

Red på volten igår. Väldigt stel i höger varv men vänster dessto bättre. Körde travträning så 90% av ridpasset travade vi. Nästa gång, söndag förmodligen, ska jag rida på volten igen men då ska jag träna hans skolor så som öppna, sluta, fram,-bakdelsvändning skänkelvikning och galoppfattningar. Ska inte träna allt på en gång men jag ska testa och sen se vad han kan bli bättre på, vad vi måste finslipa liksom.
Ska satsta på att på varje ridpass så ska han vara avslappnad och lugn, han är ju en häst som vill rejjsa på i 180. Men igår gick det väldigt bra efter att vi joggat igång. Man får tänka på att han är inte alls i form nu så jag kan inte kräva så mycket av honom mer än att han ska vara avslappnad. Juste!
Nånting som Herman aldrig gör till 99%, det är att stå still när man sitter upp från marken men i går så rrde han inte en fena! Hel konstigt!
Då ska jag även testa ett bett jag fått låna av Emma och kanske köpa det om han går bra på det! Men jag måste bara tjäna lite pengar först, kommer jag långt med 6kr??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar