fredag 7 maj 2010

Tragiskt...

Igår kväll hände det en hel del saker i stallet. Camouflage fölade, 1 ½ månad för tidigt!! Men fölet var dödfött så det fanns inte så mycket att göra åt saken. Vetrinären, som var där när allt hände, kände till en liten fölunge som hade förlorat sin mamma under fölningen för ca en vecka sen. Så sent igår kväll kom en till fölunge, ca en vecka gamal, till Camouflage. Dom verkar verkligen ha funnit varandra och allt går bra. Så nu går båda fölen med varandra tillsammans med mammorna. Det är två stoföl. Bilder kommer på Sackett's föl ( Föl nr 1) så snart Erika drar tummen ur röven och laddar över dom på skiva så att jag kan få dom!!! Det är över 700 bilder som jag ska få, så det är inte så lätt att skicka dom via mail. Då har jag räknat med dom bilderna vi tog för EN VECKA SEN!

Ridturen idag va ca 30-40min lång, mycket mjukgörande på volten. Nu tar det inte lika lång tid för honom att hitta takten. Nu hittar han den nästan på en gång och kan hålla den hela ridpasset ut. Åker till stallet snart igen för att ha kvällsfodringen. Ska om jag kan hoppträna imorron, jag har ganska ont i mina knän, framförallt höger. Vet inte vad som är fel men det är säkert inget. Får nog sätta på något stöd av nått slag. Bilr en/ bildbomb/er senare ikväll.

2 kommentarer:

  1. Vilken tur för lilla fölet att hon fick en mamma, kunde inte ha blivit bättre. Måste komma förbi och titta på godingarna.

    SvaraRadera
  2. Ja det var tur att allt löste sig och du måste absolut komma och titta på de små liven!

    SvaraRadera