måndag 31 maj 2010

Foder.

Eftersom att Jojje skulle behöva gå upp ganska mycket i vikt, minst 50kg, så får han ganska mycket mat. Tänkte visa er lite vad han får.

Morgon: 2kg hö och ½ mått havre.
Lunch: Inget.
Eftermiddag: 3kg hö, ½ mått betfor, ½ mått havre och ½dl linfröolja.
Kväll: 3kg hö och ½ mått kraft.

Mått = ett stort vitt mått, ett helt mått är 0.8kg. Nästan 1kg.


Ihopsläpp med Herman igår.





Det var ju premiär ridning för mig igår på Jojje och jag kan säga att han är Hermans raka motsats. Man behöver inte ha någonting i handen men skänklarna måste jobba ganska mycket! Och hans galopp är enorm! jag som tyckte att Herman hade stor galopp, om man jämför så har Herman nästan shettis galopp! Idag ska mamma rida honom och jag ska ta sista turen på Herman för ett tag framöver, känns lite tråkigt men han kommer nog att få det bra, en varmblodskompis i Gävle. Vi kör upp honom på onsdag. Så nu väntar jag bara på mamma som är ute med hundarna och att pappa ska komma hem och ta hand om Kevin medans jag och mamma är i stallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar