fredag 17 september 2010

"Gäst" ridit eros idag.

Har ridit och tagit hand om Eros åt Emma idag då hon är på Gröna Lund med några kompisar.
Först så skritta/trava/galoppera vi Röllingby rundan. Allt var väldigt läskigt men han gjorde inga dumheter iaf. Sen när jag kom till stallet så ba, fan jag måste testa rida honom lite mer krävande eftersom att jag brukar hjälpa Emma i dressyr/hoppning så tyckte jag att det var bra om jag lärde mig lite om hur han funkar och vet hur man ska rida honom, så det ledde iaf till att jag arbetade honom i trav på volten. Det är där Emmas och Eros problem kommer, dom samarbetar inte riktigt. De första 5min var han osammarbetsvillig men efter 10-15min släppte det HELT! och han gick som en klocka!!! Han var så jäkla fin i traven, gick i form och trampa under sig så bra så man kände att hela ryggen lyftes. Galoppera gjorde vi inte och skritten är alltid bra så vi fukusera bara på traven. Shiit va glad jag är att det gick så bra, så nu vet jag hur Emma ska göra för att få honom i form i traven också, och när traven sitter så kan vi börja jobba på galoppen. Åhhh Emmas lilla pojke!! Du borde va så jävla stolt över din fiiiiiiina kille Emma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar