tisdag 16 mars 2010

Barbacka.

Red barbacka på volten idag och hoppade lite på böjt spår. Han var ju helt knäpp! Han skulle SKRITTA över första hindret och TRAVA över det andra, men nej han trav-hoppade BÅDA! Fy skämms! På torsdag så blir det BOMMAR! och inga jäkla små hinder som mamma ställde fram idag. Jag ville ha bommar på marken men nej, hon höjde upp dom.

Han måste även träna på att forma sig åt fel håll i fel varv. Han ska alltså vara ställd åt höger i vänster varv och tvärt om. Då ska han gå på A eller C volten. Han gör det bra i höger varv(ställd åt vänster) men i vänster varv(ställd åt höger) är han väldigt "stretig", han vill inte riktigt och han känndes faktiskt lite stel idag. Men på torsdag och fredag ska vi mjukna upp ordentligt och stretcha. På lördag blir det en tur i skogen innan "tävlingen" på söndag.

Jag och mamma slängde precis iväg en beställning på Hööks. Blev hovojla, hovoljepensel, flughuva, ett schabrak, en grimma, en lädergrimma, två grimskaft, ett fleecetäcke, 4 lindor och ett ludd-set. Sen tror jag att det var en sak till men jag kommer inte ihåg vad. Bilder kommer när jag har fått allt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar