måndag 18 januari 2010

Fakta - TrianasStarL / Herman

Jag har en häst som jag delar med min mamma. Enligt mig så är han världens gosigaste, bästa och snällaste hästen som finns. Han är även lite smått puckad/ klantig. Hursomhelst kommer det lite fakta om honom nedan:


Namn: TriansStarL , kallas Herman
Ras: Varmblods travare som har avslutat sina år på travet för ett antal år sedan. Numera är han en stor och rejäl skogs-mulle som älskar att hoppa! Planerna är att så småningom kunna ställa upp i lite tävlingar.
Född: 16? Juni 1994
Mankhöjd: 160 cm.
Färg: Brun. ( med svart man och svans.)
Positiva sidor: Gör alltid så gott han kan även om han inte tycker det är roligt. Skulle aldrig få för sig att bita eller sparka en människa. Han kommer kunna gå hur långt som helst inom hoppningen. ( just nu ligger vi mellan 60 och 85 cm.) Jag skulle kunna fortsätta i all evighet men det har vi ju inte tid med. Han blir helt enkelt det man gör honom till. Han lär sig JÄTTE fort!
Negativa sidor: Han är ju som sagt en gamal travare så han ligger på väldigt mycket i trav och galopp. Han kan inte galoppera så bra men vi jobbar på det så nu hoppar vi trav och det går hur bra som helst. Så mycket mer finns det inte att säga om hans dåliga sidor, han är väldigt enkel som blir som sagt vad an gör honom till.
Om 10 år.....: Då är han 25, ska fylla 26. Då har vi varit på massa hopptävlingar i hela landet, kommit på bra placeringar, mellan 1-10, han går då i ett mysigt litet stall hemma hos mig ( när jag blir äldre och är klar med alla studier) med sin "flickvän" och älskar fortfarande hoppningen men tävlar inte längre. Han ska finnas hos mig till den dagen han tar sina sista andetag.... <3

4 kommentarer:

  1. Guud va fint ! :D Lilla söta goa Hermis ^^ :D

    /Carro

    SvaraRadera
  2. naa, vad gulligt ^^ Lilla Herman! :D haha lr ja, lilla och lilla.. xP Jäkligt härlig personlighet tkr jag han har (; riktigt söt på mornarna innan han får sitt kraftfoder xD :')

    Kmr bli stammis på den här bloggen, helt klart ;D

    ses i stallet nån dag =) <33

    SvaraRadera
  3. Hihii, måste ju hålla med om att han är speciell? men otroligt söt. Men vad är inte Eros då? lilla,lilla,lilla söta Eros som ser ut som en liten bebis. :D med små,små mini-öron xD

    SvaraRadera